Re: podpis cyfrowy

Autor: Vizvary II Istvan (vizys_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Jul 2001 - 15:26:11 MET DST

"Tomasz Piłat" <poncki-NOSPAM-USUN_at_irc.pl> wrote in message
> No np. LDAP.
> Dodatkowa zaleta - byle lamer nie użyje *poza* firmą.

Nic mi nie wzjasnilesz. Ja pisze o autoryzowanej ( i na przykład
niezaprzeczalnej ) korespondencji w korporacjach. Nawet jest najczęściej
porządane by pracownik mógł używać w dowolnym miejscu, a nie tylko w firmie.

> Błe moja wina, faktycznie zamieszałem. Połączyłem to podświadomie ;-) z
punktem 4) - banki.
> Zapomnij :))
> Poncki

W przypadku banków sytuacja jest szczególna.
Za to bardzo ciekawa sytuacja powstanie po uchwaleniu prawa o podpisie
cyfrowym, bo teoretycznie dopuszcza, by powstało rozwiązanie oprogramowanie
po stronie banku (lub dowolnej instytucji, na przykład MF) , które
(oprogramowanie) nie bedzie sie interesowało jakim oprogramowaniem dysponuje
klient, ani jakimi narzędziami powstaje dokument podpisany. Jest jawny
protokól wymiany informacji, jawny standard dokumentu akceptowanego ( na
przykład dwa standardy podpisu cyfrowego) a teraz niech firmy swowe pokaza
co potrafia. Te firmy od systemów finansowo ksiegowych i od zintegrowanego
zarzadzania, od budzetu domowego itd.

Vizvary Istvan