Re: Teleglobe i tpsa

Autor: Mariusz Krukowski (kruk_at_ipartners.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 17:26:06 MET DST

miab wrote:

> A czy rowniez normalne jest to, ze ow lokalny operator obslugujacy 2-4
> milionow klientow (praktycznie i ustawowo na niego skazanych), kupuje
> lacze 155mbps. Dla przypomniena 100mbps nie starcza czasem w 10
> stanowiskowej sieci lokalnej sredniej wielkosci przetworni dzemow
> owocowych?

Nie ma takiej przepustowości, której nie możnaby zapchać. Jedno jest pewne:
jeszcze przez lata nie będzie dostępna dla użytkowników Internetu przepustowość
rzędu 100Mbps na 10 stanowisk. Nezależnie od wybranego operatora.
Co do przepustowości wspomnianego operatora, to jak przeczytałem na tej grupie,
jest w toku proces jej poszerzenia. Trudno więc posądzać go o brak woli. A że
taki proces trwa? - to nieuniknione. Z własnego podwórka wiem, że co innego
przesyłać 2Mb, 10Mb, 100Mb czy 10Gb. To zupełnie inne technologie sieci czy
routerów. Co gorsza wszelkie przebudowy działającej sieci są koszmarnie trudne
i długotrwałe. I raczej nie przysparzają przyjaciół wśród klientów. Jest to
szczególnie przykre, bo same w sobie wymagają ogromnego wysiłku i pomysłowości.

Zresztą nie ma to związku z pierwotnym pytaniem o routing do byłych demoludów.