Re: BGP i routing powrotny

Autor: Grzegorz Janoszka (grzesjan_at_onet.pl-NOSPAM)
Data: Wed 11 Jul 2001 - 11:37:01 MET DST

Nawiązując do postu z 11 Jul 2001 10:52:45 +0200 autorstwa snap25_at_poczta.onet.pl (snap25_at_poczta.onet.pl):
: jestem na etapie konfigurowania protpokolu bgp ( mamy dwa lacza )

powodzenia :)

: o ile sama konfiguracja nie jest problemem ( chodzi o komendy itp ) to
: poszukuje programiku ktory pokazywalby mi ktoredy pakiety ze swiata ( z
: zewnatrz ) sa kierowane do naszej sieci

Prependujesz się na out? :-)

: Chodzi o funkcje ( ping -R ) tylko bardziej rozbudowana ( tu wyswietla 9 hopow
: tylko )
: bo tak naprawde jakie sa sposoby wlasnie poprawnego ustawiania bgp ( a wiec np
: by pakiety odemnie wychodzace do sieci X - wracaly ta sama droga do mnie co
: wyszly )

Po pierwsze: nie ma takiego czegoś, jak ping -R, tylko bardziej
rozbudowanego.
Po drugie: jak masz BGP, to normalne, że ruting MOŻE być
niesymetryczny, ale wszystko powinno działać.
Po trzecie: musisz użyć publicznych route-serverów, looking-glassów
itd, tu masz spis przydatnych URLi:

http://neptune.dti.ad.jp/
http://www.traceroute.org/#Looking
http://www.nielssen.com/tracerouters/
http://www.freshwater.com/trace.htm

W Polsce znam kilka lg, ale chyba nie mogę rozpowszechniać URLi, więc
podam Ci tylko:
http://www.ipartners.pl/ping.html
http://www.ipartners.pl/traceroute.html

Pamiętam, jak sam ustawiałem BGP, to męczyłem znajomych w całej Polsce
o puszczanie do mnie traceroutów, a nawet zaczepiałem obcych ludzi
na ircu/newsach, jak tylko byli z interesującej mnie domeny.

Możesz też spokojnie słać maile:
Droga firmo X, widzę Was przez providera Y, niestety od Was pakiety
wracają przez providera Z, czy bylibyście w stanie przestawić BGP tak,
byśmy mieli symetryczny ruting?

W 50% działa :)

--
Grzegorz Janoszka