Re: NASK - wymiana opinii

Autor: Marcin Ścieślicki (marcin_at_myszkow.eu.org)
Data: Wed 04 Jul 2001 - 21:10:39 MET DST

Użytkownik "Paweł Baradziej" <biuro_at_pko.pl> napisał w wiadomości
> Ależ przecież NASK ma w tej sprawie (microsoft.pl) całkowitą rację,
> ostatecznie nie jednemu psu burek :-), a jeżeli Wielki Brat nie traktuje
> naszego rynku poważnie i nie zastrzegł sobie nazw na naszym obszarze to
już
> jego problem

Tak, a ja się chciałem zapytać czy tak samo jest z domenami regionalnymi?
Chodzi mi o myszkow.pl.

Swego czasu Urząd Miasta w Myszkowie chciał zarejestrować swój serwis jakby
nie było w prawidłowej pododomenie myszkow.pl, czyli um.myszkow.pl.

Jakież było wszysktich zdziwienie kiedy się dowiedzieli iż ta domena nie
należy się Urzędowi Miasta (została zarejstrowana jednemu z ISP) - i z
godnie z prawem Urząd Miasta w Myszkowie (Zarząd Miasta) może tą domene
odkupić od tej prywatnej firmy.

Do dzisiaj nie mogę tego zrozumieć, ponieważ już wtedy istniał zapis w
regulaminie NASK na który ktoś się już tutaj powoływał:

----cytat----

http://www.dns.pl/zasady.html
4. W sytuacjach gdy:
 nazwa domeny jest nazwą województwa, powiatu lub gminy, a Wniosek złożył
wnioskodawca inny niż uprawniony organ administracji rządowej albo samorządu
terytorialnego,

 NASK odmówi zarejestrowania nazwy domeny.

----koniec cytatu-----

Zarząd Miasta oczywiście nie odkupił domeny od firmy, i do tej pory nie może
jego serwis być widoczny w poddomenie myszkow.pl.

Jedyne co udało się zrobić to przekonać firmę, "prawowitego" właściciela
domeny myszkow.pl aby z głównej strony zdjęła informację o swojeje firmie a
podlinkowała już bardziej tematyczny serwis jurajski.

Wydaje mi się zatem, iż NASK, a raczej niektorzy jego pracownicy nie zawsze
jednakowo interpretuje prawo. Korzystają z prawa monopolisty, a jak się
klientowi nie podoba to zawsze może zabrać zabawki i udać się do innej
piaskownicy... albo w tym przypadku może lepiej do sekretarza Partii?? -
niee te czasy już minęły, przecież mamy w Polsce demokrację i wolny rynek??
Czyż się mylę przecież w każdej gazecie o tym można przeczytać, a kto by się
tam przejmował takimi rzeczami jak prawem w Internecie, tam to tylko maniacy
siedzą....

Z życzeniami lepszego jutra:)

pozdrawiam
Marcin Ścieślicki