Re: NASK - wymiana opinii

Autor: Piotr 'VaGla' Waglowski (vagla_at_irc.pl)
Data: Wed 04 Jul 2001 - 15:42:09 MET DST

"Pablo" <beer_at_silesianet.pl> wrote in message
> o to juz pewnie u Pana Pawla lezy w skrzynce list od NASKU ze bezprawnie
> zacytowal na grupie korespondencje prywatna - mnie juz postraszyli.

W przypadku Pana Pawla w gre wchodza jeszcze przepisy ustawy z dnia 26
stycznia 1984 r.
Prawo prasowe.

Nie chronologicznie:

Art. 11. 1. Dziennikarz jest uprawniony do uzyskiwania informacji w
zakresie, o ktorym mowa w art. 4 (nizej cytat art. 4)
2. Informacji w imieniu jednostek organizacyjnych sa obowiazani udzielac
kierownicy tych jednostek, ich zastepcy, rzecznicy prasowi lub inne
upowaznione osoby, w granicach obowiazkow powierzonych im w tym zakresie.
3. Kierownicy jednostek organizacyjnych sa obowiazani umozliwiac
dziennikarzom nawiazanie kontaktu z pracownikami oraz swobodne zbieranie
wsrod nich informacji i opinii.
(...)

Art. 4. 1. Organy państwowe, przedsiebiorstwa państwowe i inne państwowe
jednostki organizacyjne, a w zakresie dzialalnosci spoleczno-gospodarczej
rowniez organizacje spoldzielcze i osoby prowadzace dzialalnosc gospodarcza
na wlasny rachunek sa obowiazane do udzielania prasie informacji o swojej
dzialalnosci.
2. Odmowa udzielenia informacji moze nastapic jedynie ze wzgledu na ochrone
tajemnicy państwowej i sluzbowej oraz innej tajemnicy chronionej ustawa.
3. Na zadanie redaktora naczelnego odmowe dorecza sie zainteresowanej
redakcji w formie pisemnej, w terminie trzech dni; odmowa powinna zawierac
oznaczenie organu, jednostki organizacyjnej lub osoby, od ktorej pochodzi,
date jej udzielenia, redakcje, ktorej dotyczy, oznaczenie informacji bedacej
jej przedmiotem oraz powody odmowy.
4. Odmowe, o ktorej mowa w ust. 3, badz niezachowanie wymogow okreslonych w
tym przepisie mozna zaskarzyc do Naczelnego Sadu Administracyjnego w
terminie miesiaca; w postepowaniu przed Sadem stosuje sie odpowiednio
przepisy Kodeksu postepowania administracyjnego o zaskarzaniu do sadu
decyzji administracyjnych.
5. Przepisy ust. 1-4 stosuje sie odpowiednio do zwiazkow zawodowych,
organizacji samorzadowych i innych organizacji spolecznych w zakresie
zleconych im zadań w sferze administracji państwowej oraz innej podobnej
dzialalnosci publicznej.
6. Przepisy ust. 3 i 4 nie dotycza organow wladzy państwowej i wymiaru
sprawiedliwosci.

...ale to juz inna bajka.

 Nie stajac (bo tak najwygodniej) po niczyjej stronie

--
Piotr VaGla Waglowski | vagla_at_vagla.pl | ICQ: 30733977