Re: Szybkie reagowanie na spamy?

Autor: wojboj_at_htc.net.pl
Data: Sun 01 Jul 2001 - 13:37:43 MET DST

W pl.internet.polip Lukasz Komsta <luke_at_ariadna.pl> napisal:
> W zasadzie wszystkie masowo stosowane metody na spamerów (np. ORBS,
> czarne listy) zawodzą, bowiem blokada na cały relay (jak ORBS) odetnie
> całą resztę normalnych maili, a dopisanie adresu nadawcy na czarną listę
> serwera post factum niewiele pomoże -może odetnie jakieś 10%, które
> jeszcze jest zakolejkowane.

jesli chodzi o prywatne filtry uzytkownikow i filtrowanie spamu na tym
poziomie to bardzo skuteczne u mnie jest filtrowanie,
jesli moj adres nie znajduje sie w naglowkach listu.
Oczywiscie wtedy wyfiltrowane moga tez byc listy, w ktorych bylismy na BCC
czy tez inne przypadki, jednak rozbudowany filtr dostosowany do potrzeb
konkretnego klienta, ktory po prostu wrzuca podejrzane listy do folderu
,,spam'' czy tez ,,smiecie'' jest w miare skuteczny.

--
Wojciech Bojdo/l