Re: ls-lR.gz na FTP-ach

Autor: Marcin Bohosiewicz (marcus_at_ep09.kernel.pl)
Data: Sat 23 Jun 2001 - 22:15:20 MET DST

Lukasz Komsta <luke_at_ariadna.pl> wrote:
> Witam grupę,
>
> Dobry zwyczaj administratora większego serwisu FTP nakazuje umieszczenie
> pliku ls-lR.gz w głównym katalogu serwera. Jest to wymóg konieczny przy
> dodawaniu serwera do serwisów indeksujących. Ostatnio znalazłem taki
> indexer serwerów i zapuściłem go u siebie, wrzucając doń listę serwerów
> z archie.icm.edu.pl.
>
> Okazało się, iż nie ma ls-lR.gz na:

[..]
ftp.kernel.com.pl

Skrypt juz zainstalowany.
Plik juz jest. Jakoś w ferworze o tym zapomniałem.

[..]

> [...]
> Skoro archie.icm.edu.pl bazuje tylko na tych plikach (a nie na ls -lR
> bezpośrednio na demonie ftp) to powyższe serwery nie są już indeksowane.
> I nie są to jakieś tam małe serwerki - większość z powyższych to spore,
> wielogigabajtowe site'y należące do instytucji akademickich, man-ów etc.
>
> Nie chodzi mi o robienie rewolucji, nawoływanie do "jednej poprawnej
> opcji" etc., w końcu to sprawa administratora, czy taki plik umieści,
> czy nie i narzucać tego nie można. Chodzi mi tylko o zastanowienie się
> nad przyczynami, dlaczego uruchomienie kilkuwersowego skryptu z crona
Bo czasami administrator ma mało czasu...

Pozdrawiam,

M.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus_at_kernel.pl	== |-
-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus_at_pld.org.pl      == |-