Odp: Instalacja lacza 1 Mbit/s

Autor: Piotrek Kapczuk (piotrek.kapczuk_at_DeLeTE-me.hoop.pl)
Data: Fri 15 Jun 2001 - 10:45:05 MET DST

Użytkownik "Renata Ziółkowska" <renataz_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Jeżeli

> Spoko mam juz kilka serwerkow (www, poczta, ftp, callback) i chodzi od
> 1,5 roku na Back Office 4.5 i Open BSD.
> Nie szukam nikogo kto mi to ustawi - jestem ambitna, a firewall na
routerze
> bedzie.

Jeżeli znasz OpenBSD to zainteresowałbym Cię jednak postawieniem firewalla
na nim. Cisco 1750 nie ma niestety czegoś tak ważnego jak porządne stateful
inspection. W Open to się nazywa keep state, w PIXach bodajże established.

Taki ficzer daje spore możliwości np otwierasz port tylko 22 a firewall sam
zadba, żeby przepuszczać dane do jakiegoś wysokiego portu u klienta.
Firewall robi się bardziej szczelny.

Dodatkowo jak wpiszesz sporo tych ACLi do Cisco to zacznie mu CPU brakować,
a w PC wiadomo. Sprzęt niewiele kosztuje.

Nauczenie się tego jest naprawdę proste, bo składnia jest łatwiutka. Tydzień
i śmigasz :)

Chyba najlepiej się przekonać zaczynając od czytania polskiego tłumaczenia
HOWTO.
http://www.prosys.com.pl/~szopen/tlumaczenia/ipfilter.html

PS. Jak byś się zdecydowała i chciała o coś zapytać to pisz śmiało na priva.

--
Pozdrawiam
Piotrek Kapczuk