Re: Jak zostac malym ISP

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Tue 12 Jun 2001 - 16:51:53 MET DST

On Tue, 12 Jun 2001 12:12:10 +0200, "Jerzy Marciniak" <dsp_at_dsp.com.pl>
wrote:

>1. Jak zalatwic prace na dwoch laczach - do polpaku i do netii - tak zeby
>dzialalo to tak jak powinno z przyznanymi numerami IP? Czy konieczne sa
>indywidualne umowy z dostawcami? Jakies specjalne zasady wspolpracy?
Co konkretnie masz na mysli ? Routing ? Czy o co chodzi ?

>2. Czy to prawda ze ISP dostaja inne (wyzsze niz enduserzy) ceny na lacza
>tej samej przepustowosci? Jak to jest sformulowane w umowach u roznych
>dostawcow? Czy to jedyny sposob blokowania malych ISP czy nalezy sie liczyc
>z innymi sztuczkami? Jakie sa ceny (zakres) lacz dla ISP?
Nie wiem gdzie, ale w wielu firmach jest odwrotnie ZTCW Lubman i
Supermedia stosuja jakies znizki dla klientow, ktorzy biora duzo i
wiadomo ze beda brac dlugo lacza i uslugi ...

>3. Jakie lacze (orientacyjnie) moze byc wystarczajace dla ISP u ktorego
>nominalnie suma lacz klientow jest okolo 5 mbit?
Zalezy dokad chcesz sie podlaczac ? Jakie miasto ?
Mowisz o Netii i Polpaku ... ja bym wybral cos innego, ew. Polpak i
cos innego, co takiego oferuje dobrego Netia ??
Zawsze sprzedaje sie klientom wiecej przepustowosci niz ma sie
fizycznej, 99% providerow tak robi, bo wiadomo ze nigdy wszyscy na raz
nie korzystaja. Ale jak chcesz byc 100% fair to kup 10 Mbps ....

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com