Serwer DHCP - dziwnie to działa

Autor: ptrembowelski_at_go2.pl
Data: Tue 12 Jun 2001 - 15:48:18 MET DST

Witam, mam pytanie bo już mi się to kiedyś działo?

Miałem w sieci 192.168.0.X serwer z uruchomionym DHCP - zakres 192.168.0.50 do
192.168.0.100. Klienci DHCP podłączali się pięknie.
Po padnięciu dysku (IBM 30Gb 7200 - często coś padają), zainstalowałem system
ponownie. Zrobiłem dcpromo, ustawiłem zakres DHCP tym razem od 192.168.0.21 do
192.168.0.50, aktywowałem zakres i uwierzytelniłem serwer DHCP w Activ
Directory. Wydawało mi się że wszystko jest gotowe, ale komputery klientów
nadal nie chcą dzierżawić adresów z DHCP mimo że logowanie do domeny jest ok i
dobrze widzą serwer. Komputery klientów nadal używają adresów które sobie
pogenerowały po padzie serwera - np. 192.168.0.146. Niby ta sama klasa sieci i
wszyscy się widzą, ale chciałbym aby był porządek i dzierżawy działały. Nie
pomaga restartowanie, zwalnianie i odnawianie w WINIPCFG.EXE ani zmiana na
adres stały i ponownie na uzyskiwany z DHCP. Jedynie jeden komputer w sieci nie
włączany od 2 tygodni, po włączeniu poprawnie używa DHCP.
Co mam zrobić z tym fantem - kto wie ?

Dziękuję
Paweł Trembowelski