Re: Roznica miedzy TPNet a Polpak?

Autor: Grzesiek Pawelski (gpawelsk_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 11 Jun 2001 - 23:27:56 MET DST

On Mon, 11 Jun 2001, Nijou wrote:

> Hej, pytanie mam z czystej ciekawosci. Co oznaczaja oba te pojecia? Czy to
> sa podmioty gospodarcze, nazwy produktu, dzialy Tepsy czy po prostu dwie
> nazwy tej samej sieci szkieletowej? Czy Polpak to cos roznego od TPNetu?

Polpak-T to siec (glownie) Frame Relay, mozesz zamowic sobie u nich
lacze np. miedzy dwoma oddzialami firmy (druga warstwa) - tworza ja
switche (glownie) FR.
TPNET to nazwa sieci IP ktora jest czescia Internetu (trzecia warstwa)
- tworza ja routery IP, oczywiscie w 2 warstwie to ta sama siec,
i ta sama firma, ale inna usluga, zamawiasz wtedy lacze (zazwyczaj FR)
z protokolem IP do tzw. routera brzegowego, dlatego ogolnie mowi sie
Polpak-T na to wszystko, tak tez nazywa sie dzial TPsy.

Pzdr,
Grzesiek Pawelski