Re: Jak jest z tymi domenami...

Autor: Tomasz Nidecki (tonid_at_tonid.net)
Data: Mon 11 Jun 2001 - 21:36:03 MET DST

In article <7635.00000000.3b24b502_at_newsgate.onet.pl>,
<biskup123_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Mam pytanie czy zalozenie domeny u jakegos zagranicznego providera (bo
> taniej
> wplynie na szybkosc dostepu do niej,czy moez lepjej to zrobic w NASK-u??

Nie ma zadnego znaczenia, natomiast moge jedynie goraco polecic domene
zagraniczna. Jedyny mankament to koniecznosc skorzystania z karty zeby
domene zalozyc. Potem - same plusy.

Wiele serwisow (np. www.register.com w ktorym ja zakladalem) ma
dodatkowe uslugi, m.in. wlasny DNS (!) przez co nie trzeba wogole
stawiac DNS-a zeby miec strone dostepna spod domeny. Daja nawet 1MB na
postawienie strony na ich serwerze. To moze miec wplyw na szybkosc
dostepu, ale dla "zielonych" opcja idealna.

Poza tym generalnie wychodzi to nieco taniej, ale przede wszystkim -
jaka wygoda! Nikt nie pyta o zadne prawa, nie trzeba bawic sie w
wypelnianie megaformularzy, faksowanie ich i czekanie, czy czasem nie
odesla z komentarzem "faks nieczytelny", zmiana DNS-a to kilka sekund
(zazwyczaj zmiana widoczna w przeciagu 24h, z mojego doswiadczenia juz
po godzinie nawet albo i szybciej!), zadnego "robienia laski" (przez
"eu" a nie "el" ;))). Ogolnie - same wygody.

Goraco polecam. Jesli adres nie musi miec .pl koniecznie na koncu, jesli
adres jest wolny, radze sie nad tym mocno zastanowic.

--
tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
mailto:tonid_at_tonid.net http://endemic.tonid.net