Re: NASK i nieprawid³owe faktury?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 09 Jun 2001 - 20:43:09 MET DST

Piotr Meyer napisa³:

> Informacja zamieszczona pod poni¿szym adresem powinna
> okazaæ siê interesuj¹ca dla osób rejestruj¹cych domeny.
> http://netnames.pl/wiadomosci.html?id_news=22
>
> Mi osobi¶cie w³osy dêba stanê³y :-)

czy mozesz mi wytlumaczyc w jaki sposob mozna kogokolwiek zobowiazac do
czytelnego sie podpisania ?
Podpis stanowi dobro osobiste i tak sie podpisujesz jak sie podpisujesz.

Czytelny podpis nie jest przeciez podpisem, poniewaz nie musi byc
powtarzalny,
gdyz nie stanowi naturalnego odruchu reki, ale stanowi proces
kontrolowany
podpisywania sie i to takiego, ktore ma byc czytelne.

Bardzo mnie interesuje interpretacja prawna sformulowania" czytelny
podpis",
jak rownie "podpis imieniem i nazwiskiem".

Semantycznie wydaja sie byc bledne, poniewaz podpis jest tylko jeden,
a gdy dopuscimy p.odpis, podpis czytelny, podpis imieniem i nazwiskiem
itd.
to dopuszczamy wystepowanie kilku podpisow, skladanych przez te sama
osobe.
A co wtedy z wzorami podpisu ?
Czy nalezy skladac 3 wzory podpisu, a moze wiecej ?

Moze zatem zarzucic poslugiwanie sie blednym terminem"czytelny podpis"
i zastapienie go " prosze czytelnie napisac swoje imie i nazwisko"
ale wtedy to nie bedzie jednak podpis, ale
tekst pisany przez osobe, ktory zawiera imie i nazwisko.

Czy taki tekst moze zostac uznany za podpis lub nieuznany za podpis,
to jest pewnie rozmowa na dluzsza dyskusje.

Jacek