Re: PI w kawałkach czy PA w całości

Autor: Piotr Kucharski (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Tue 05 Jun 2001 - 19:15:04 MET DST

Grzegorz Janoszka <grzesjan_at_onet.pl-nospam> wrote:
> : Z ISP pewnie nikt. Kij ma jednak dwa końce: inni też otrzymują adresy PI.
> : Często są to instytucje, które za ciężkie pieniądze kupiły sobie routery ze
> : 128MB RAM (np. Cisco 3640 czy Cisco 7206, do NPE-200 włącznie) i nie chcą
> : lub nie mogą sobie teraz pozwolić na wyrzucenie ich na śmietnik i kupienie
> : nowszych modeli. W tej sytuacji nie będą mieli wyboru - coś trzeba ciąć.
> No ale to są małe instytucje... Dla nich BGP z filtrami + default nie jest
> zły... ale takie instytucje nie udostępniają nikomu poważnemu sieci.

Jak autor wątku by zamierzał udostępniać sieć, to pewnie by nie
pytał o nic, tylko zrobił się LIRem.

> : Co do ISP, też nie jest różowo; kilka razy zdarzyło mi się natknąć (nie
> : w Polsce) na filtrujących prefixy np. poniżej /19 Jeszcze uwaga na
> : marginesie: /19 nie jest już najmniejszym blokiem przyznawanym przez RIPE w
> : ramach PA. Niestety.
> Dokładnie. RIPE daje teraz /20, więc cięcie na /19 uważam za bezsensowne.

Zależy w jakiej klasie adresowej. W niektórych jest sensowne. Trzeba by
poczytać policy UUNetu, Teleglobe czy innych wielkich.

> Już logiczniejsze jest cięcie na /24, jak będę miał taką potrzebę, to może
> się tak pobawię, ale na razie niczego nie tnę.

Na mniej niż /24, znaczy? No jest. Tylko trzeba jakiś default mieć. ;)

p.