Re: Szybkie reagowanie na spamy (2)

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_proinet.pl)
Data: Thu 31 May 2001 - 02:39:26 MET DST

Gwidon S. Naskrent wrote:

> Zobacz wątek na pl.soc.prawo, proszę. e-mail NIE zawsze można podciągnąć
> pod dane osobowe.

Gwidonie, przecież ja tu sobie tylko o łosiach piszę i zupełnie nie
podciąganie mi chodziło. Pisałem o tym, że nie zawsze prawo skutkuje.
Szczególnie jak nazywa się ustawa, a nie Międzynarodowa Konwencja o
Wzajemnym Niespamowaniu-się.

Ale skoro już napisałeś, to mogłeś napisać jaśniej. Bo powyższe
stwierdzenie można odczytać tak:

a) e-maila nie zawsze powinno się podciągać pod dane osobowe,
b) e-mail nie zawsze daje się podciągnąć pod dane osobowe.

Długo szukałem tu jakiejś polemiki, ale nie znalazłem. Bo zarówno z
pierwszym jak i z drugim się zgadzam. To, że (b) się nie daje to fakt
znany i dość częśliwy, bo gdyby się dało podciągnąć email pod etykietkę
dane osobowe, to każda instalacja sendmaila, pine itp stałaby się poważnym
problemem natury prawno-biurokratycznej. Na razie nie jest i niech tak
zostanie. Dlatego zgadzam się z (a).

-- Michał