Szybkie reagowanie na spamy (3)

Autor: Lukasz Komsta (luke_at_ariadna.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 23:26:38 MET DST

Witam wszystkich.

W związku z poprzednim wątkiem postaram się ustosunkować zbiorczo,
podając pod uwagę pierwszą wersję projektu PolSpam.

Otóż postawiłem sobie następujące założenia:

1. Administratorzy bazy muszą mieć do niej łatwy dostęp. Zatem odpadają
karkołomne narzędzia typu cvs, rsync etc. Dopisanie adresata powinno być
szybkie i proste -np. przeglądarką www na hasło (po ssl lub nie).

2. Wszystkie operacje na bazie powinny być logowane do użytku
wewnętrznego administratorów.

3. Aktualna baza w formacie poszczególnych MTA powinna być dostępna
przez http.

4. Informowanie o konieczności natychmiastowej aktualizacji (ktoś tu
pytał po co - po to, by wyprzedzić spamera) musi być zrobione w prosty
sposób, aby niezależnie od systemu serwer mógł się zmusić do pobrania
pliku... Więc najprostsza jest lista mailingowa (kilka minut). Serwer
otrzymując list odczytuje automatycznie bazę. Dodatkowo list zawiera
informację o zmianach, zatem może być czytany lub "parsowany" jeśli ktoś
napisze skrypt.

5. Adres z bazy może zostać ręcznie usunięty, ale nie dzieje się to
automatycznie.

Stworzyłem zatem coś w php3, czego interfejs ujrzą admini, zgłoszą
poprawki i zobaczą jak to chodzi "w praniu". Administrator loguje się na
własne hasło, ma listę adresów, może dopisywać nowe, może usuwać. Po
jednej serii zmian powoduje wysłanie "update'u" na listę mailingową.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam na http://www.ult.pl/polspam/.
Można tam pobrać aktualną listę w standardzie qmaila i sendmaila, oraz
zapisać adres robota-uaktualniacza na listę
(mailto:polspam-subscribe_at_ult.pl). Dziękuję tym, którzy podesłali swoje
wpisy. Niedługo będzie ładniejsza strona.

Jak na razie akces zgłosiło 7 osób, o wysokiej reputacji w środowisku
polskiej sieci. Jestem im wdzięczny i myślę, że dzięki temu baza będzie
obiektywna i bez nadużyć. Osoby te dostaną równolegle z tym postem
informację i hasło dostępowe. Jeśli zaakceptują wszystko, dopiero
pójdzie info na grupę.

Pozdrawiam,

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *