Re: Aktualizacja top100.pl

Autor: Anna Sikora (fruzia_at_polbox.WYCIEP-TO.pl)
Data: Wed 16 May 2001 - 09:13:38 MET DST

"Piotr Nowak - NetArt" <piotr.nowak_at_serwery.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> stanu obecnego.
> Dla przykladu podam iz firma NetArt od 7 maja nie moze doprosic sie o
> dopisanie na liscie top100.pl lacza do nowego operatora sieci szkieletowej
> jakim jest Multinet. To samo tyczylo sie w momencie gdy firma NetArt
> uzyskala swojego AS'a i uruchomila lacza BGP, oraz gdy probowala zmienic
> swoje dane adresowe na stronach. Mysle ze podobny problem ma jeszcze kilka
> firm w Polsce dlatego postanowilem poruszyc ten problem na forum
publicznym,
> gdyz lista top100.pl stanowi obecnie jedna z najpowazniejszych baz o

Dobra dobra, prosze nie ciagnac w swoja strone. Gdyby NetArt byl nie na 3
ale na 43 tez bys wylewal te zale?

Prosze nie przeceniac roli tego serwisu..
Lista top100 pokazuje TYLKO I WYLACZNIE ilosc obslugiwanych domen.
I pozycja na tej liscie wynika przede wszystkim od MODELU biznesu a nie
od jego SKALI.

Szkoda ze nie ma tam rubryki - sredni przychod na jedna domene..

> [...]
> default: to AS8323 action pref=100; networks ANY
> admin-c: PN2088-RIPE
> tech-c: PN2088-RIPE
> mnt-by: NETART-PL-MNT
> changed: hostmaster_at_ripe.net 20001115
> changed: pnowak_at_netart.com.pl 20010508
> source: RIPE
>
> Mozna tez bardzo latwo sprawdzic iz sciezki BGP sa rozglaszane przez firme
> Multinet wyswietlajac tablice routingu na dowolnym routerze BGP w Polsce.
> Oznacza to iz firma NetArt posiada lacze BGP z siecia szkieletowa Multinet
> informacje na top100.pl powinny zostac zmodyfikowane do postaci:

Prawdopodobny skutek naciskow moze byc taki ze z listy wyleca
informacje o oddzialach i polaczeniach :)

> [...]
> action pref=200;
> accept ANY
> import: from AS8907
> action pref=300;
> accept AS8907
> import: from AS15694
> action pref=300;
> accept AS15694
> changed: hostmaster_at_ripe.net 20000719
> changed: janisz_at_bydgoszcz.mtl.pl 20001103
> changed: janisz_at_bydgoszcz.mtl.pl 20001120
> changed: janisz_at_bydgoszcz.mtl.pl 20001127
> source: RIPE
>
> Na uwage zasluguje data ostatniej modyfikacji tego numeru AS - 27 Listopad

Hehe. Powolywanie sie na to co siedzi w RIPE i wnoskowanie
stad, kto ma jakie lacza jest co najmniej nierozsadne...

Zwlaszcza ze sam sobie moge wpisac ze mam styk z BBNPlanet,
Verio, AboveNet, itp.

> Prosze natomiast spojrzec do bazy RIPE dla numeru AS12824:
> aut-num: AS12824
> as-name: UNSPECIFIED
> descr: HomeNet Autonomous System

> Mam nadzieje iz list ten przeczyta ktos z administratorow serwisu
top100.pl
> i ustali jasne regoly ktore beda stosowane dla wszystkich. Informacje na
> top100.pl nie moga byc przeciez sprzeczne z oficjalnymi bazami RIPE.

Przede wszystki z warunkiem ze RIPE nie jest sprzeczne z rzeczywistoscia...
:)

BTW ja was nie widze przez multinet, ciekawe dlaczego?? :)
P/