Re: chelo jest popularne

Autor: Adam Kułagowski (fidor_at_hoga.pl)
Data: Tue 15 May 2001 - 19:59:20 MET DST

DivX-XX, napisał(a):
>2. jak stan pogody wplywa na szybkosc transmisji

Jezeli lacze kabelkowe - to nie powinno wogole wplywac (pomijajac
ekstremalne przypadki zalewania studzienek, podmywania slupow etc)

Jak lacze radiowe to pewnie na 2.4Ghz (czy ktos sie orientuje jak jest w
Warszawie z wykorzystaniem pasma "darmowego"-tzn jakie warunki trzeba
spelniac i trza zalatwiac jakas robote w PAR ?). 2.4Ghz ma o tyle
niefartowna wlasciwosc ze dlugosc fali jest w przyblizeniu rowna kropli
wody. Powstaje wtedy transformator polfalowy (co jest mniej wiecej
odpowiednikiem w elektryce obwodu rezonansowego) - jak cos takiego w
elektryce wplywa na sygnal tlumaczyc chyba nie trzeba - po szczegoe
odsylam do dowolnego przedmiotu zwizanego z propagacja fal : POFA lub TWCZ
na Elektronice (odpowiednio Pola i Fale oraz Teoria Wielkich
Czestotliwosci)

>3. w jaki sposob chello wykrywa, ze podpieta jest siec, a nie jeden koles

Jest pare metod - zadna nie daje pewnosci tylko podejrzenia:

-najprostsza - maskrada postawiona jest fatalnie i pusci pinga z zewnatrz
do sieci wewnetrznej.

-maskrada wykorzystuje wysokie porty przez skanujac komputer kliencki
mozne sie dowiedziec czy wykorzystuje on te charakterystyczne porty (sieci
kablowe a przynajmniej Aster City) robi tak ze wycina te porty na
najblizszym firewallu - rada przekompilowac maskrade zeby uzywala innych
portow.

-nateznie ruchu - samowytlumaczalne

-TTL'e - kazdy hop powoduje zmiane pewnej czesci naglowka zwanej TTL (Time
TO live - okresla ile jeszcze moze przejsc hopow pakiet zanim zostanie
wyciety) maskarada to jeden hop - tak monitorujac ruch i jezeli wychodza
zza komputera pakiety z rozniymi TTL'ami to mamy podejrzenie ze jest tam
pare innych koputerow - rada przekompilowac maskrade aby ustawiala na
sztywno TTL maskradowanych pakietow

-flagi w pakietach - kazdy system ustawia specyficzne flagi w naglowkach
TCP/IP - widzac ze z komputera klienckiego wychodza rozne pakiety (o
roznych flagach) mozemy podejrzewac ze za serwerem sa rozne systemy

-monitorowanie ciasteczek - malo uzyteczne (rozstrzasane na AFAIK pcolp)
mozna obserwujac cookies z serwera miec podejrzenia ze sa rozne
przegladarki - podstawa wada komputer z WinNT z 2 profilami tez
kwalifikuje sie jako 2 osobne komputery

-przegladanie logow serwera www - klient chcacy skorzystac z zasobow www
identyfikuje sie wraz z systemem wiec jezeli jednoczesnie beda z serwera
(z jednego IP) korzystaly 2 rozne klienty (z roznych systemow) to mozemy
podejrzewac

-arpwatch - stosowane w AsterCity - przywiazuje do numeru IP adres karty
sieciowej (sprzetowy) nieskuteczne wobec maskarady ale bardzo skuteczne w
przypadku gdy w sieci kablowej sa adresy wewnetrzne i ludzie zrobia sobie
sie blokowa opierajac (pozyczajac) sie na adresach z sieci Astera

Jak cos jeszcze pominaloem to prosilbym o uzupelnienie

Wieksozsc tych argumentow upada wobec nastepujacego twierdzenia: mam siec
w domu , serwer na linuxie, komputer taty i moj. Tatapracuje na windosie
ja linuxie , serwer ma firewalla(i maskrade). Nie wczytywalem sie w
regulamin ale sieci dostepu do inetu AFAIK nie wolno udostepniac poza
lokal. (spuscmy zaslone milczenia na SOS)

Pozdrawiam

PS jako ciekawostke dodam rozmowe mojego brata z monterem (Neostrada) Z
TPSA (w nawiasie moje przemyslenie):
Brat : ale pan wie , nie bede ukrywal ze ta neostrada bedzie na potrzeby bloku
Monter: ale nie bedzie pan czerpal z tego zyskow ?
Brat : nie ... (tu ode mnie - dzielenie sie abonamentem to nie jest
dzielenie zarabianie na Neostradzie ?)
Monter : to nie widze problemu.

--
     Adam Kułagowski        UIN: 23321744          fidor_at_pf.pl
A life lived in fear is half a life lived.