Re: NASK i jego "nowe" cgi do rejestracji domen

Autor: darecki_at_wytnij.sobie.to
Data: Sat 28 Apr 2001 - 07:37:01 MET DST

Andrzej Krzysztofowicz <ankry_at_green.mif.pg.gda.pl> wrote:

> Nie. Delegacja powinna zawsze wskazywac na wlasciwy serwer DNS-u.
> A nie byc zrodlem rozpowszechniania falszywych informacji typu:

> domena.com.pl IN NS jakis.serwer.ktory.sie.do.tej.domeny.nie.przyznaje.

DNS tez nie powinien byc ich zrodlem. W pewnym sensie problem kury i
jajka. Skoro jednak to delegacja decyduje o powstaniu domeny, a nie
konfiguracja jej DNSow, to musi byc pierwsza.

> Nie ma jej w Internecie. U ciebie moze juz byc.

Nie moze byc, dlaczego mam miec zle skonfigurowany nameserver?

> A jakie widzisz przeciwskazania ? Prosze o przyklad.

OK, to moze chwilowo wpisze u siebie mif.pg.gda.pl, przelacz sobie potem
resolving na moje DNSy i postaraj sie tam dostac. Sam zobaczysz czy
przeszkadza.

> Jakiej lipy ? Przeciez jesli nie ma delegacji, to nikt poza tymi co ustawili
> ten serwer jako swoj DNS nie bedzie cie o te domeny pytal.

Dla mnie licza sie glownie ci, co ustawili. Oni mi placa.

> Problem twoj i twoich klientow. Mozecie wybrac inne inne serwery DNS,
> ktorych nie zalecacie.

Yasne....

[...]
> Np.
> * user wypelnia jaka domene chce miec
> * wlaczenie DNS
> * user rejestruje domene
> * komrel czeka okreslonu czas
> * komrel sprwdza delegacje
> * brak delegacji po okreslonym czasie wylacza DNSa

Po _jakim_ czasie? Chyba tylko po uzyskaniu odmowy rejestracji, czas tu
wiele nie da.

[...]
> Problem beda miec twoi klienci...

Dlatego protestuje.

> A nie informuje ?
> Na poczatku kwietnia widzialem informacje na stronach NASKu.

Widac dla mnie to za malo, moze np. na newsy tez?

Pozdrawiam
Dariusz Margas

ps. sprawdza - nie sprawdza, ale error byl!

--
ATCOM Spolka Akcyjna  tel.(22)8703799 fax (22)6497595
Samoobslugowe serwery wirtualne http://www.komrel.net