Re: Gdzie mozna zarejestrowac domene jesli nie posiada sie karty VISA, itp ??

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 10 Apr 2001 - 14:11:50 MET DST

Michal Zalewski <lcamtuf_at_bos.bindview.com> writes:

> Visa Electron to dziwny wynalazek

Eee tam. Zupelnie niedziwny.

>. Bo sama Visa _nie_ musi byc karta
> kredytowa - ja mam, par example, Vise, ktora nadaje sie do transakcji
> Internetowych, daje sie ladnie odbic (ma wypukle literki, ptaszka i
> wszystko co trzeba ;), ale jest karta _debetowa_, nie wymaga stalych
> dochodow i nie jest obciazona debilnymi prowizjami od operacji /
> oprocentowaniem, zas wszystkie transakcje sa od razu potracane z rachunku.

Mam karte kredytowa, ktora oprocz tego ze moge na niej zaciagnac kredyt,
i ze platnosc jest na niej odroczona do ok. 20 nastepnego miesiaca, niczym
sie od Twojej nie rozni. W szczegolnosci, nie ma zadnych prowizji ani
oprocentowania (pomijajac ew. kredyt i bankomaty) od zakupow w sklepie.

Natomiast uzywajac dowolnej z tych kart (najlepiej wyrobionych na lewe
papiery) mozna troche pieniedzy od banku wyludzic - zwlaszcza w krajach,
w ktorych transakcje off-line sa na porzadku dziennym (wez np. taka
Afryke).

Tylko tak sobie mysle ze Ty ta karte dostales w USA - a tam prawo dosc
mocno sciga takie sprawy, a transakcje sa przeprowadzane raczej on-line,
zas wypuklosc kart sluzy do takich transakcji, gdzie numer karty podaje
sie np. przez telefon. No i nie kazdy kto by chcial troche pieniedzy
wyludzic pojedzie do Afryki.

> Ktos wie po co jest Visa Electron? To znaczy czemu banki wydaja taka
> glupia karte w Polsce?

Nie jest to glupie. W Polsce idziesz do banku, pokazujesz (przypuszczalnie
podrobiony) dowod osobisty, i dostajesz karte electron. Nie ma w tym
specjalnego niebezpieczenstwa dla banku - wszystkie transakcje sa
realizowane (odpowiednia kwota jest blokowana na koncie, przynajmniej
teoretycznie) na biezaco. W odroznieniu od takiej karty jak Twoja, na
ktora mozesz (jeszcze) kupic cos w sklepie bez elektronicznego POSa,
nie majac pieniedzy na koncie.

A swoja droga to sama plaskosc kart VISA Electron nie powinna powodowac
niemozliwosci kupowania przez telefon (do tego potrzebny jest numer karty
i POS elektroniczny), to juz sa dodatkowe ustalenia.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator