Re: Juz wiadomo o co chodzi z PGP ?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 00:04:16 MET DST

On Thu, 29 Mar 2001, Dariusz wrote:
[...czyjeś...]
>+ Nie tylko większoœć, ale chyba wszyscy
>+ > kryptologowie sš zgodni, że kryptosystem, który opiera się na publicznie i od
>+ > dawna znanym algorytmie jest bezpieczniejszy od kryptosystemu utajnionego - bo
>+ > dziesištki albo i setki fachowców próbowało znaleŸć ewentualne luki w tym
>+ > pierwszym, więc jeœli nie znaleŸli, to raczej nie znajdzie ich byle expert -
>+
>+ skad wymysliles takie banaly ?
>+
>+ nioeoplacona praca grupowa daje gorsze wyniki niz oplacona praca
>+ grupowa.

 Zauważyłeś że odnosisz się do innego aspektu konkretnego
projektu ?
 Na wszelki wypadek podkreślę, że ja się zgadzałem z przedprzedpiścą:
*algorytm* i maksymalna ilość infomacji o rozwiązaniu musi być
jawna, jeśli dotyczy szyfrowania i ma być bezpieczne.
 To nie ma (no, nie musi mieć) związku z pracą "za friko".

[...]
>+ Nieprawdziwa jest teza, ze architekt zaprojektuje lepszy dom, gdy nad
>+ projektem bedzie
>+ dyskutowalo, pracowalo kilka tysiecy internautow.

 Ale jak poczyta komentarzy takich różnych, którzy go obetenetują
za niedociągnięcia - to go poprawi.
 Jeśli projekt zostanie najpierw wdrożony a później błędy wyjdą,
to będzie kiepsko...

>+ To naprawde sa socjalistyczne idee, ze czynem spolecznym, nirformalna
>+ struktura i praca i wysilkiem zbiorowym,

 A ktoś kazał architektowi pracować za darmo ?
 No nic, idę spać ;>

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.