Re: Juz wiadomo o co chodzi z PGP ?

Autor: alex_at_bofh.org.pl
Data: Tue 27 Mar 2001 - 13:39:54 MET DST

Dariusz <dariusj_at_poczta.onet.pl> writes:

> O tym wszyscy wiemy, ale finansowanie przez rzad to sa miliony zywej
> gotowki dla zespolu.

Zaraz tam miliony.

> Przeciez GnuPG wyraznie sie powoluje na brak kompletnych zrodel do PGP i
> opiera na tym finansowanie przez niemieckie ministerstwo.

Ty tego nie przeczytałeś, prawda?

> Patrze na nazwiska osob pracujacych dla poszczegolnych projektow i
> wiekszosc jest mi nieznana, nie wiadomo skad sie wzieli, gdzie pracuja,
> czemu sie akurat tym zajmuja i z czego sie utrzymuja.

A co to ciebie obchodzi?

> Razi mnie ten demokratyzm, to kolektywna praca, to publikowanie
> wszystkich materialow.
> Po co na co i dlaczego ?
>
> Standardem w kryptografii byla tajemnica sluzbowa,
> a tutaj setki przypadkowych osob pracuja zespolowo nad czyms, co ma
> chronic wielu innych i codziennie moge przeczytac o stanie ich prac,
> czytac zapisy dyskusji, referaty z konferencji itd.

Nie setki, tylko kilkanaście - ludzi z GPG debvel team masz wypisanych
na www.gnupg.org/credits.html w pierwszym akapicie.

> Ale zeby publicznie codziennie dyskutowac o kryptografii i pokazywac
> swoje braki, to tego nie rozumiem.

To twoj problem.

> Dlatego uwazam ze bledne sa zalozenia pracy grupowej nad produktami
> kryptograficznymi.

A sobie uwazaj.

A.

--
C _-=-_ H| Janusz A. Urbanowicz | ALEX3-RIPE | SF-F Framling |         |   *