Re: PGP nie jest juz bezpieczne?

Autor: wojboj_at_tao.com.pl
Data: Mon 26 Mar 2001 - 10:13:31 MET DST

Dariusz <dariusj_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Zatem prosze bez paranoji. Bo samej klawiaturze tez moze byc wbudowany
> mikronadajnik wysylajacy zapis bufora klawiatury droga radiowa.
> A niestety nigdy mi sie nie chcialo otwierac klawiatury aby sprawdzic
> czy tego nie ma.
> Pewnie klawiatur w bankach tez nikt nie rozkreca i nie sprawdza
> skanerem.
> Nie mowiac juz o klawiaturach i myszkach bezprzewodowych na podczerwien,
> ktore przez lunetke mozna podsluchiwac i z odleglosci kilometra.

a pamietasz moze o czyms zwanym niegdys TEMPEST ? (nie pamietam rozwiniecia
skrotu)
W kazdym razie (dla starszych monitorow) z tego co pewna firma zbadala
to zasieg, w jakim ukierunkowana antena jest w stanie odebrac promieniowanie
monitora nadajacy sie po wzmocnieniu do analizy (real-time) i stworzenia
takiego samego obrazu jak ten na ekranie monitora siega (przy dobrym sprzecie)
nawet 1km.
Obecne urzadzenia oczywiscie wytwarzaja mniejsze pole magnetyczne...

> Czyli jak juz chronic i zamykac w kasie pancernej to urzadzenia wejscia
> tzn. klawiature i myszke, a potem zaczac myslec czy PGO is good or is
> not good, so bad .

a - jak to mawial Antek - i tak we wszystkim predzej czy pozniej jakas dziure
znajda. :)

--wb