Re: PGP jest tak bezpieczne jak twoje zaufanie do administratora ?

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_ucsd.edu)
Data: Sat 24 Mar 2001 - 11:24:52 MET

Lukasz Trabinski wrote:

> Niekoniecznie. Klucze mogę sobie trzymać na dyskietce i tylko tam.
> Dyskietka może być oddalona od najbliższego komputera o 1000 km

No niezupelnie. Do kompletu powinienes te tresci, ktore chcesz komus wyslac
zakodowane twoim kluczem produkowac na tym samym komputerze "1000 m od sieci".
I cywilizacji w ogolnosci. Bo co Ci przyjdzie z klucza na dyskietce, kiedy
Twoj email, juz w momencie jego pisania, przechwytywany bedzie np. przez
czytanie bufora klawiatury przez rezydentna pluskwe? Lub chociazby odbior
przez radio sygnalu wysylanego do monitora (podobno mozliwez kilkudziesieciu
metrow)?

Oczywiscie to nie jest problem PC, jak twierdzil pewien Expert ale
wspolczesnej techniki w ogolnosci. Z drugiej strony dzieki niej dostepne sa
techniki szyfrowania nieporownanie lepsze niz np. w czasach Enigmy. Po prostu
na kazdy miecz wynajdywana jest odpowiednia tarcza i odwrotnoe.

Pozdrowienia,

JP.