Re: PGP nie jest juz bezpieczne?

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_bofh.org.pl)
Data: Wed 21 Mar 2001 - 11:18:04 MET

"Bronek Kozicki" <brok_at_rubikon.pl> writes:

> Czyli atakowane są klucze prywatne, dokładniej - możliwa jest modyfikacja
> klucza prywatnego bez znajomości hasła (passphrase). Oczywiście, trzeba
> posiadać dostęp do miejsca przechowywania kluczy prywatnych. O ile wiem, PGP
> nie umożliwia wykorzystania kart kryptograficznych, a być może byłby już na
> to czas.

Problem jest taki ze nie ma porzadnego standardu komunikacji z kartami
co znakomicie utrudnia pisanie aplikacji do nich sie odwolujacych. I
olbrzymie problemy z przenaszalnoscia rozwiazan na inne pletformy.

Bylo wstepnie rozwazane uzycie PalmPilotow i zlaacza IrDA jako tokenow
kryptograficznych dla GnuPG ale z podobnych przyczyn na rozwazaniach
sie skonczylo.

Alex

--
C _-=-_ H| Janusz A. Urbanowicz | ALEX3-RIPE | SF-F Framling |         |   *