Re: internet via europeonline

Autor: Marcin Szplit (M.Szplit_at_klub.chip.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 21:27:19 MET

Użytkownik "jacek placek" <jacek_at_multiart.com.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos laczy sie z internetem przez "europeonline" z Astry?
> Jestem ciekaw jak to dziala, (np. + HIS) faktyczne transfery
Ja sie lacze. Jak to dziala? Ano dziala poprzez ichniejsze proxy (w
przypadku polaczen http i ftp) Mozna poza tym zamawiac u nich pliki z adresu
www.europeonline.net i wtedy gwarantowany transfer na poziomie 2 Mb/s. Tak
poza tym dziala roznie od 0 do 200-300 Kb/s (to ostatnie w porywach). U mnie
jest to polaczenie SDI+europeonline i niestety widac, ze tym co opoznia
dzialanie jest kanal zwrotny realizowany przez nasze wspaniale lacze
miedzynarodowe (tj POLPAK do TeleGlobe New York). Na mojej karcie moge sobie
jeszcze poogladac TV (z tym ze nie jednoczesnie z transferem danych) ale
prawie wszystkie kanaly sa kodowane (z polskich jedynie TV4 i TV
Niepokalanow sa niekodowane). Z tego co wiem to nie ma mozliwosci
sftwarowego (tj. pirackiego) odkodowania. Ja w kazdym razie nie probowalem
bo TV nie jest moja ulubiona rozrywka. Wrazenie z uzytkowania jest takie ze
moge sobie otworzyc i ogladac te strony, ktore na samym SDI byly
nieosiagalne np. www.u2.com czy www.bbc.co.uk Europeonline ma podobno lacza
622Mb do USA i 155 do Europy. Nie wiem dlaczego do Europy tak malo bo firma
ma siedzibe w Luksemburgu. Koszty to 1200 zl karta (najtansza! nie ma
sterownikow do Linuksa -sux!) 600zl roczny abonament no i montaz anteny
konwertera itd. Mozna wykorzystac (przynajmniej na mojej karcie) istniejaca
instalacje np Wizji TV. Antena 60cm offset jest zupelnie wystarczajaca.
Polskie linki: www.internetviathesky.pl www.satbit.com.pl
www.komputronik.com.pl
Pozdrowienia
Marcin
PS. Przepraszam za nieco chaotyczna wypowiedz i literowki ;)