Re: microsoft.pl i NASK

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 12:45:03 MET

Dnia 16 Mar 01 o godz. 1:17, Dariusz napisal(a):

> NASK dziala wedlug zasad IANY, Internicu, whois i ISOC
> nie ma czegos takiego jak samodzielnosc.
> Jezeli IANA zatwierdzi sprzedaz domen na wlasnosc to NASK bedzie mial
> podkladke, a uzytkownicy podstawe roszczenia.

To poczytaj sobie zasady, wedlug ktorych dziala IANA (a wlasciwie teraz to
ICANN). Oni przyznaja delegacje domeny krajowej i daja wolna reke
administratorowi tej domeny. Jedynie w przypadkach, gdy ten w drastyczny
sposob nieuczciwie postepuje wobec klientow (a w szczegolnosci lamie zasade
rownego traktowania wszystkich klientow chcacych zarejestrowac domene - i
tu w zasadzie moglby byc najwiekszy punkt zaczepienia przeciw NASK-owi),
moze delegacje domeny odebrac, ale pod warunkiem, ze bedzie ja miec komu
od razu przekazac.
I tyle ma IANA/ICANN do domen krajowych.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl