Re: OT (?): nazwy domen z polskimi znakami

Autor: Dominik Mierzejewski (dmierzej_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 Mar 2001 - 17:28:02 MET

In pl.comp.www.server-side Pawel Pieczynski <pawpie_at_webmedia.pl> wrote:
> [crosspost]

Trochę nie na te grupy MSZ. To się nadaje na pl.internet.polip i tamże FUT.

> Sorry, jesli temat byl juz walkowany (nowy na liscie + brak czasu na
> przegladanie archiwum).

> Czytalem we wczorajszej "Wyborczej", ze mozna rejestrowac domeny z polskimi
> znakami. Bylem na kilku serwisach rejestracyjnych i niektore przyjmuja takie
> nazwy domen, inne odrzucaja.

> Wiec jak to jest?

BIND 9.x jest "8-bit clean", co jest zgodne z którymś tam nowym RFC,
natomiast w starym RFC było napisane, że można używać tylko ASCII
i ogromna większość serwerów DNS respektuje ten warunek. Tak że
dopóki wszyscy nie przejdą na BIND 9.x, to są to tylko pobożne życzenia.

PS. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale tak wyczytałem w FAQ nowego BINDa.

--
"It's bad luck to die on empty stomach."
	-- G'Kar to Londo in Babylon 5:"In the Kingdom of the Blind"