Re: Efektywnosc lacza komutowanego - rozwazania czysto akademickie :-)

Autor: Plonk (plonk_at_pisz.na.niusy.invalid)
Data: Mon 26 Feb 2001 - 22:33:08 MET

------=_NextPart_000_0652_01C0A044.1803DAE0

>"J.F." <jfox_at_friko6.onet.pl>

>A polaczenia stale? Popatrz, w tym miesiacu tylko dwa razy nasycilo sie
moje lacze, a noca to juz prawie w ogole sie nic nie transmituje :-)
Masz z tym jakis problem ? Zaoferuj tyle samo Internetowi ile on Ci daje a
na pewno nie bedziesz narzekal na niewykorzystane lacze. Prostym przykladem
niech bedzie jakis serwent gnutelli. Wstukaj 30-ci polaczen typu "równy z
równym" a zobaczysz jak same zapytania potrafia skonsumowac twoje lacze. I
to 24 godziny na dobe !
>Faktem jest ze np sciagam newsy przez telefon i to te durne serwery sa
zbyt wolne - tez mi wychodzi okolo 1600B/s, a modem moze wiecej [+
kompresja]
No wlasnie o to biega, ze nie serwery a lacza. Gdyby tylko siec Tpsa
dzialala prawidlowo to korzystajac z popularnych uslug mialbys niemal tyle
ile z polaczenia telefonicznego da sie wycisnac, bo serwery udostepniajace
te uslugi sa w sieci Tpsa i zwykle posiadaja wystarczajaca wydajnosc dla
zapchania zestawionego polaczenia telefonicznego.

--
Przefiltrowane przez Pierwszy Polski Filtr Niusów 5.00.00.44
http://www.trzcionk.priv.pl/programy/ppfn.html
------=_NextPart_000_0652_01C0A044.1803DAE0
<HTML><HEAD>
charset=3Diso-8859-1">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<BLOCKQUOTE=20
style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV>"J.F." &lt;<A=20
  href=3D"mailto:jfox_at_friko6.onet.pl">jfox_at_friko6.onet.pl</A>&gt;</DIV>
  <DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV>A polaczenia stale? Popatrz, w tym miesiacu tylko dwa razy =
nasycilo sie=20
  moje lacze, a noca to juz prawie w ogole sie nic nie transmituje=20
:-)</DIV></BLOCKQUOTE>
<DIV>Masz z tym jakis problem ? Zaoferuj tyle samo Internetowi ile on Ci =
daje a=20
na pewno nie bedziesz narzekal na niewykorzystane lacze. Prostym =
przykladem=20
niech bedzie jakis serwent gnutelli. Wstukaj 30-ci polaczen typu =
=84r=F3wny z=20
r=F3wnym=94 a zobaczysz jak same zapytania potrafia skonsumowac twoje =
lacze. I=20
to&nbsp;24 godziny na dobe !</DIV>
<BLOCKQUOTE=20
style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV>Faktem jest ze np sciagam newsy przez telefon i to te durne =
serwery sa=20
  zbyt wolne - tez mi wychodzi okolo 1600B/s, a modem moze wiecej [+=20
  kompresja]</DIV></BLOCKQUOTE>
<DIV>No wlasnie o to biega, ze nie serwery a lacza. Gdyby tylko siec =
Tpsa=20
dzialala prawidlowo to korzystajac z popularnych uslug mialbys niemal =
tyle ile z=20
polaczenia telefonicznego da sie wycisnac, bo serwery udostepniajace te =
uslugi=20
sa w sieci Tpsa i zwykle posiadaja wystarczajaca wydajnosc dla zapchania =
zestawionego polaczenia telefonicznego.<FONT =
size=3D2></FONT></DIV></BODY></HTML>
------=_NextPart_000_0652_01C0A044.1803DAE0--