Re: Awantura o VAT, czyli kolejne bicie piany

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 26 Feb 2001 - 16:41:05 MET

Użytkownik "Maciej Przyboo" <maciejp_at_interecho.com> napisał w wiadomości
> Tylko przez te pare lat budzet musi jakos zwiazac koniec z koncem.

Przypomnijmy może nazwisko tego zdolnego pana, który szybko po objęciu
stanowiska podniósł VAT na usługi telekomunikacyjne (z 7 do 22 %), podnosząc
tym samym wyraźnie opłaty za dostęp do Internetu (a można było przecież w
tym przypadku pozostawić starą stawkę):

Leszek Balcerowicz. IV kwartał 1997r.

Wcześniej od 1993r. VAT na te usługi wynosił 7%.
Przypominam na wypadek, gdybyście słyszeli go kiedyś opowiadającego, jak to
popierał rozwój Internetu w Polsce.
Nie słyszałem, aby jednocześnie p.Balcerowicz podniosł 3-krotnie nakłady na
coś służącego zmniejszeniu luk we wpływach do budżetu państwa, np.
trzykrotnie zwiększył środki na ściganie korupcji wsród urzędników
państwowych, celników itp.
Oczywiście, ściągnięcie haraczu z rynku telekomunikacyjnego było prostsze
(jedna kartka, jeden podpis), a póki co nikt nie mówi o planach, że te "parę
lat" kiedyś się skończy - np. z końcem tego roku, przynajmniej w stosunku
do usług dostępowych związanych z Internetem.

Wojtek Żak