Odp: Jaki program do sciagania stron WWW?

Autor: orcus (orcus_at_interia.pl)
Data: Mon 19 Feb 2001 - 18:46:26 MET

Użytkownik Gotfryd Smolik :

> Oświeć mnie wobec tego, co robi zakładka "Exclusion" w "Project
> Properties" wspomnianego TelePorta ??
Zakladka ProjectProperties>Exclusions (jak sama nazwa wskazuje) sluzy do
definiowania przez uzytkownika: stron zawierajacych pewne okreslone slowa,
nazw plikow czy plikow o takich rozszerzeniach, ktorych Teleport ma NIE
pobierac. Czyli wyjatki od projektu, i tak przykladowo: chcac pobrac cala
witryne za wyjatkiem plikow powiedzmy w formatach *.pdf oraz plikow
spakowanych zipem i rarem to wpisujemy w rubryke [Do not retrieve files that
match any of the DOS-style filename pattern listed below]: *.pdf; *.zip;
*.rar i plikow o tych rozszerzeniach program nie pobierze.

> "NOTE: Exclusion takes precedense..."
Ta uwaga mowi, ze ustawienia w tej zakladce maja pierwszenstwo nad innymi
ustawieniami, jesli wystapi konflikt w wyniku sprzecznych instrukcji: i tak,
jesli w zakladce ProjectProperties>File Retrieval zaznaczymy pobieranie
plikow "Executable" (czyli o rozszerzeniach com i exe), zas w
ProjectProperties>Exclusions wyjatkiem w naszym projekcie maja byc,
powiedzmy pliki o nazwie "install.*" to program nie pobierze plikow
install.exe i install.com - oczywiscie o ile takie beda.

> "Do not retrieve files that match any of the DOS-style..."
"DOS-style filename pattern" znaczy tyle, co definiowane przez nas nawy
plikow w tej rubryce musza miec maksymalnie 8 znakow tak jak w DOS-ie - co
nie przeszkadza w pobieraniu plikow o dluzszych nazwach.

> "Do not follow any links...that match...."
Wpisane aderesy stron internetowych w ta rubryke nie beda pobierane.

> Tak coś podejrzewam, że ty wymagasz coby "dało się kliknąć".
> Nie przesadzaj !
Pytanie bylo konkretne, autor watku chce sciagnac pliki o okreslonej
wielkosci, wiec napisalem gdzie w Teleporcie sa odpowiednie opcje, jesli cos
nie jest zrozumiale to wyjasniam to ponizej. (Swoja droga myslalem, ze
Teleport nie jest az tak skomplikowany, zeby nie moc intuicyjnie dojsc
(nawet niezbyt dobrze znajac jezyk angielski) do rozwiazania tego problemu.

> ..Teleport ma tylko max, a tobie min potrzeba, tak ? ;)
Nieprawda, Twoja nieznajomosc programu nie usprawiedliwia Twojego
wprowadzania w blad innych.
Przykladowo: chcmy pobrac "obrazki" z jakiejs strony, czyli pliki o
rozszerzeniach jpg, gif o wiekosci nie mniejszej niz 30 kB oraz nie
wiekszych niz 250 kB. Klikamy w zakladke ProjectProperties>File Retrieval,
nastepnie zaznaczamy opcje: "Retrieve only files of the types and sizes (in
kilobytes) listed below", nastepnie klikamy w "Add" i typ plikow "User
defined" i tam wpisujemy: *.jpg; *.gif oraz interesujacy nas maksymalny i
minimalny rozmiar plikow (w kilobajtach). I sciagamy te wlasnie pliki.. Zeby
nie bylo niejasnosci, mowie o wersji 1.29.

Pozdrawiam
Michal

                 "Jestes tym, kogo udajesz" - Kurt Vonnegut