Re: Neostrada a ISDN

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sun 18 Feb 2001 - 20:36:55 MET

Dnia 15 Feb 01 o godz. 2:42, WaldekGo napisal(a):

> ADSL nie zakłóca ani PSTN ani ISDN. I nic nie kombinuje z sygnałem
> telefonicznym. To jest nakładka na dostęp PSTN/ISDN
>

> Chwylunia, a ja jakos czytalem ze sygnal telefoniczny leci miedzy polka
> na centrali a "modemem" w domu cyfrowo, jako czesc pasma przepustowego
> calosci lacza....
> Nie kombinuje z laczem w sensie zawartosci, ale kombinuje w sensie
> zamiany analogowo-cyfrowej, chyba ze sie myle...

Mylisz sie.
ADSL nadaje na czestotliwosciach od 26 kHz wzwyz. Pasmo ponizej jest
zostawione nietkniete dla telefonii. Sygnal telefoniczny od ADSL jest
separowany zwyklym filtrem pasmowym - to co ponizej pewnej granicy w jeden
kabelek, to co powyzej w drugi...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl