Re: Kodeks Internauty 2 - rozwiazaniem dla transferow?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 06 Feb 2001 - 17:27:31 MET

Dnia 4 Feb 01 o godz. 7:56, miab napisal(a):

> Wiem, ze to znacznie bardziej utopijne od komunizmu,
> ale jestem przekonany, ze gdyby...
[...]
> I tylko na samym koniuszku miesiaca wprowadzic
> koniecznosc zaplacenia abonamenciku za szybkosc
> posiadanego lacza plus ustalonej kwotunki za kazdy
> sciagniety(rozpoczety) Gigabajcik.
>
> To wygoda uzywania internetu w Polsce znacznie
> by sie poprawila.
>
> Zobaczmy jakie bedzie teraz Wasze zdanie.

Bylbym za, pod warunkiem ze istnialaby techniczna mozliwosc odroznienia ruchu
inicjowanego przeze mnie od ruchu inicjowanego przez kogos z zewnatrz. Tak
jak w telefonii. Ten kto nawiazuje polaczenie - ten placi.
Niestety, protokol IP w obecnej wersji nie daje mozliwosci takiego
rozroznienia i tym samym do taryfikacji ruchu sie nie nadaje. Sprawa juz byla
przerabiana na tej grupie i nie tylko wielokrotnie.
Ergo, wszystkie pomysly taryfikacji za ruch w sieci IP sa chore.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl