Re: Kodeks Internauty - rozwiazaniem dla transferow?

Autor: Samotnik (samotnik_at_samotnia.eu.org)
Data: Sun 04 Feb 2001 - 14:35:46 MET

radeckip_at_priv.onet.pl (Paul Radetzky) writes:

> Za HTML w usenecie/poczcie powinni zamykac

?

A ja dzisiaj ściągnąłem sobie JDK i kilka pokrewnych rzeczy z
java.sun.com. Razem 100 MB. Czekam, aż mnie zamkniesz.

Swoją drogą - kilka 1 MB maili za granicę potrafi zrobić więcej syfu,
niż ściąganie moich 100 MB. Dlaczego? Otóż zanim ściągnąłem (na łączu
o przepustowości kilku Mbps) 1 MB z tych stu, to zerwało mi transfer
19 razy. Na szczęście protokół FTP ma sposoby na kontynuowanie
downloadu w miejscu przerwania. SMTP nie. Policzyłem, że gdyby to był
1 MB mail i zrywałoby tak samo często i w tych samych momentach, to
transfer wyniósłby 7 MB!

I w tym kierunku powinna iść edukacja korzystających z Internetu - w
kierunku eliminacji ewidentnych błędów wynikających z niewiedzy.

--
Samotnik Michał Jęczalik Sr