Re: Ja chyba wiem co sie dzieje z SDI

Autor: Marcin Jagodzinski (pisz_na_adres_z_reply_to_at_webcorp.com.pl)
Data: Sun 04 Feb 2001 - 14:56:19 MET

On Sun, 04 Feb 2001 12:42:57 +0100, Lukasz Komsta <luke_at_ariadna.pl> wrote:

>20 tys HIS-ów x 115200 bps = 2,3 Gbit /s
>
>Taka by musiała być przepustowość łącza z zagranicą gdyby wszyscy w
>takim razie chcieli ssać przez nie, i byliby to TYLKO użytkownicy HISa.
>Tymczasem przepustowość takiego łącza jest o kilka rzędów niższa.
>Podobnie jest po Polsce. Mówienie że TPSA przydziela 4MB na 120 hisów
>niczego nie zmieni, skoro pomiędzy miastami jest np. 34 MBit, czyli
>pomieści 300 hisów i nic więcej.

A propos: ostatnio widziałem statystyki dużego serwisu w Polsce. HIS
generuje w przyblizeniu tyle ruchu ile ppp.tpnet.

A powyższe obliczenia nie mają naprawdę większego sensu. Jakby wszyscy
naraz zaczeli dzwonić do siebie z komórek to też by sieć nie wytrzymała.
Podobnie, gdyby wszyscy wsiedli w samochody.

--
Marcin Jagodziński || http://portfolio.art.pl