Re: Kodeks Internauty - rozwiazaniem dla transferow?

Autor: Plonk (plonk_at_pisz.na.niusy.invalid)
Data: Sat 03 Feb 2001 - 17:30:27 MET

------=_NextPart_000_0C96_01C08E06.FFC32160

>"Marcin Jagodzinski" <pisz_na_adres_z_reply_to_at_webcorp.com.pl>

>Porównanie z komunikacją w miastach jest chybione. Tam faktycznie nie ma
fizycznej możliwości. A tu możliwości są naprawde duże. Oczywiście trzeba
zachować zdrowy rozsądek i popierać takie rzeczy jak przesyłanie odnośników
do zasobów a nie plików mailem.
A na co konkretnie mają wskazywać te odnośniki ? Coś mi się wydaje, że nic z
tego nie będzie. Nawet gdyby było na co wskazać to przesłanie odnośnika
zwykle nie miałoby żadnego skutku praktycznego, bo i tak trzeba byłoby go
pobrać taką samą drogą tyle, że w krytyczniejszym czasowo momencie. W
przypadku niusów miałoby to nawet skutek negatywny, bo one same w sobie
minimalizują ruch a do treści pod odnośnikiem muszą dostać się wszyscy
zainteresowani, czego oczywiście przeciętny użytkownik w ogóle nie zauważa.
Odnośniki w ogóle nie są metodą na ograniczanie ruchu tylko na udostępnianie
tej samej treści wielu odbiorcom. Poza tym, odkrywasz koło zwane Html'em.
>Problem w tym, że jestem przekonany, iż jedyną technologią przesyłania
danych do której dojrzali wszyscy internauci jest e-mail [1].
Taka sama jak inne technologie. Kwestia posiadania odpowiednich narzędzi i
tyle.

--
Przefiltrowane przez Pierwszy Polski Filtr Niusów 5.0
http://www.trzcionk.priv.pl/programy/ppfn.html
------=_NextPart_000_0C96_01C08E06.FFC32160
<HTML><HEAD>
charset=3Diso-8859-2">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<BLOCKQUOTE=20
style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV>"Marcin Jagodzinski" &lt;<A=20
  =
href=3D"mailto:pisz_na_adres_z_reply_to_at_webcorp.com.pl">pisz_na_adres_z_r=
eply_to_at_webcorp.com.pl</A>&gt;</DIV>
  <DIV>&nbsp;</DIV>
  <DIV>Por=F3wnanie z komunikacj=B1 w miastach jest chybione. Tam =
faktycznie nie ma=20
  fizycznej mo=BFliwo=B6ci. A tu mo=BFliwo=B6ci s=B1 naprawde du=BFe. =
Oczywi=B6cie trzeba=20
  zachowa=E6 zdrowy rozs=B1dek i popiera=E6 takie rzeczy jak =
przesy=B3anie odno=B6nik=F3w do=20
  zasob=F3w a nie plik=F3w mailem.</DIV></BLOCKQUOTE>
<DIV>A na co konkretnie maj=B1 wskazywa=E6 te odno=B6niki ? Co=B6 mi =
si=EA wydaje, =BFe nic=20
z tego nie b=EAdzie. Nawet gdyby by=B3o na co wskaza=E6 to przes=B3anie =
odno=B6nika zwykle=20
nie mia=B3oby =BFadnego skutku praktycznego, bo i tak trzeba by=B3oby go =
pobra=E6 tak=B1=20
sam=B1 drog=B1 tyle, =BFe w krytyczniejszym czasowo momencie. W =
przypadku nius=F3w=20
mia=B3oby to nawet skutek negatywny, bo one same w sobie minimalizuj=B1 =
ruch a do=20
tre=B6ci pod odno=B6nikiem musz=B1 dosta=E6 si=EA wszyscy =
zainteresowani, czego oczywi=B6cie=20
przeci=EAtny u=BFytkownik w og=F3le nie zauwa=BFa.&nbsp;Odno=B6niki w =
og=F3le nie s=B1 metod=B1=20
na ograniczanie ruchu tylko na udost=EApnianie tej samej tre=B6ci wielu =
odbiorcom.=20
Poza tym, odkrywasz ko=B3o zwane Html'em.</DIV>
<BLOCKQUOTE=20
style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV>Problem w tym, =BFe jestem przekonany, i=BF jedyn=B1 =
technologi=B1 przesy=B3ania=20
  danych do kt=F3rej dojrzali wszyscy internauci jest e-mail =
[1].</DIV></BLOCKQUOTE>
<DIV>Taka sama jak inne technologie. Kwestia posiadania odpowiednich =
narz=EAdzi i=20
tyle.</DIV></BODY></HTML>
------=_NextPart_000_0C96_01C08E06.FFC32160--