Re: TPSA rozdaje... kompjutery ;)

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 01 Feb 2001 - 13:41:25 MET

> [...]
> malych i
> srednich przedsiebiorstw. Dla klientow indywidualnych, korzystajacych
> najczesciej z polaczen przez modem z numerem 0-20 21 22 lub rzadziej z
> SDI,
> bedzie prawdopodobnie za droga. Poza oplatami za staly dostep do
> Internetu (prawdopodobnie kilkaset zlotych miesiecznie) klienci TP
> S.A. beda placili
> za dzierzawe sprzetu komputerowego. Po jej zakonczeniu klient bedzie
> mogl wykupic sprzet po symbolicznej cenie.
> Program zostanie uruchomiony na przelomie lutego i marca.

Ja to wszystko rozumiem, tylko nie rozumiem, czemu tepsa sie bierze jako
operator telefoniczny , za handel kompami.

Rynek komputerowy jest taki jak kazdy widzi.
W ciagu 2 lat komp traci na wartosci okolo 50%.

Dla ewentualnego producenta tych kompow to bedzie niezly interes,
ale dla klienta juz nie, bo kazdy ma inne potrzeby i dobiera sobie
akcesoria, parametry wedlug wlasnych potrzeb.
jeden kupi z DVD inny z nagrywarka, jeszcze inny doda 128 Ramu a inny 2
razy tyle.

I jedyny handel kompami to montaz na zyczenie klienta.
Sprzedawanie golych standardowych kompow dla wszystkich jest
zniechecajace bo stare karty graficzne , czy wolna nagrywarke trzeba ze
chwile wymienic na nowsza , a ze starymi nie ma co zrobic.

Poza tym wielu producentow kompow robi dodatkowa kase, zakazujac
otwierania obudowy i kasujac za zainstalowanie modemu 100 zl
za zainstalowanie akrty sieciowej 100 zl, karty graficznej, nagrywarki
itd itd.

a dokonujc takiej modernizacji samodzielnie oszczedzamy te kilkaset
zlotych za usluge modernizacji, ktora sami wykonujemy w ciagu 1-2
godzin, poslugujac sie prosta instrukcja, plytka z drajwerami i
srubokretem.

> kurna... tak patrze w kalendarz.... 1 luty... do kwietnia daleko....
> SDI lezy jak ta szalona krowa z Creutzfeldem-Jakobem...

SDI dostalo nowotwora ;(

> Demobil jaki maja czy cus?
> Moze pozbywajac sie starych 486 chca uciulac na te 50 milionow
> kary...?

Telekomy w Europie cienko przeda bo perspektywy dalszej ekspansji sie
skonczyly, a 10 telefonow w domu i 10 komorek nie kazdy potrzebuje.

Czas chyba wprowadzic znow rozmowy lokalne placone ryczaltem w
abonamencie, jak w w Stanach, kanadzie.

Poza tym co to za interes kupowac adsl z kompem, gdy 90%
zainteresowanych ten komp juz ma.

> Sa rzeczy w Rzeczpospolitej ktore nie snily sie filozofom....
> Chyba sobie pojde na ryby.
Chyba na grzyby ;)
D.