Re: Opłacalność kont shellowych...

Autor: Michal Szokolo (msz_at_msz.pmp.com.pl)
Data: Tue 30 Jan 2001 - 00:24:33 MET

Lukasz Komsta napisał(a):

> Witam grupę,
>
> Od pewnego czasu jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne firmy oferujące
> konta shellowe, a ceny zeszły do 50 PLN/rok. Do tej pory się nad tym nie
> zastanawiałem ale... po kilku kalkulacjach zaczynam się dziwić, czy to
> się komuś opłaca... Jeśli np. taka firma uzbiera podpierając się nosem
> 200 klientów, to wychodzi przychód 10000 PLN / rok, czyli 830 PLN
> miesięcznie. W takim razie nawet przy skrajnym założeniu, że taka firma
> to jeden "bofh" + jego serwer, po odjęciu podatku, zusu opłaty za
> [...]

Kiedyś tez miałem taką firmę... ostał mi się jeno dług.

A skąd się biorą chętni? Część wyczytała tu i ówdzie że "w Internecie
można zarobić i to jest przyszłość itp itd". Część liczy na ekonomię
skali, tzn "jak zrobimy tanie konta to przyjdzie do nas zylion klientów i
wyjdziemy na swoje i starczy na willę i merca dla każdego" czyli dała się
nabrac na to, że co i raz jakiś człowiek szuka "dobrego kąta szelowego i
tanio" (pisownia oryginalna ;-)) to pewnie jest takich więcej... A
pozostali pewnie kombinują "IP zarabia na tym[1], Onet zarabia na tym[2],
Ziutek Sp. z o.o.[3] zarabia - to możemy i my!".

[1],[2] - Nie wiem czy i ile zarabiają, ale jeśli nie - to dobrze udają że
tak.
[3] - tu wstaw nazwę ISP, który jeszcze nie padł.

--
If you build a man a fire he's warm for a day,
If you set a man on fire he's warm for a lifetime.