Re: cenzura w sieci

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 29 Jan 2001 - 14:25:50 MET

Użytkownik "Adam i Karolina Gasiorowscy" <agquarx_at_venus.ci.uw.edu.pl>
napisał w wiadomości news:3A73CE87.28120618_at_venus.ci.uw.edu.pl...
> Tomasz Tomkowiak wrote:

/...... Jesli ktos korzysta z darmowego serwisu, to musi przestrzegac
> regulaminu, ale ty pewnie wycial bys caly seks i narkotyki z Internet?

To, co piszę, nie jest nt cenzury MSWiA, ale cenzury na serwerze "Polityki".
Na stronach Polityki (poprzedni numer) był artykuł o żądaniach Żydów do
terenu obok byłego Umschlagplatz. Akurat gdy byłem mały, wychowywałem się na
terenach, gdzie było getto warszawskie.Wysłałem komentarz do artykułu - coś
krytycznego w stosunku do autora i p.Nissenbauma, którego cytowano w
artykule. Zacytowałem też kilka zdań z książki Icchaka Cukiermana (po polsku
wydanej w kwietniu ub. roku) nt roli żydowskiej policji w wyłapywaniu Żydów
w getcie. Aspekt ten jest (głównie przez Żydów i ich zwolenników) pomijany,
mimo że tych policjantów było ok. 5 tys. Autor artykułu przemilczał i ten
fakt i w ogóle w dość długim artykule nie odniósł się do tej książki (nb
wydanej przez PWN, czyli renomowane wydawnictwo).

Of course, w tym co napisałem, zero niecenzuralności, nie było to też za
długie.
Czyli nie zrobiłem nic przeciw opublikowanym na stronie zastrzeżeniom;
wątpię, żeby był w Internecie jakiś regulamin zabraniający pisania prawdy.
I co - po wysłaniu komentarza serwer potwierdził, że przyjął, i komentarz
zostanie dodany, ale mój komentarz nie został umieszczony. Następnego dnia
wysłałem jeszcze raz skracając tekst, znowu to samo. W międzyczasie pojawiły
sie inne komentarze.

Czysta, ale utajniona cenzura. Nie chwalą się, że coś takiego robią.
A powinni uprzedzać - że kasują komentarze nie tylko niecenzuralne, ale i
niewygodne. Jeżeli lista dyskusyjna jest moderowana, to jest to zaznaczane,
a tymczasem
ktoś, kto zajmuje się stronami Polityki nie uprzedza, że eliminuje pewne
poglądy.
Internauta, który zagląda na strony Polityki może sobie wyobrażać, że
publikują wszystkie komentarze, a tu się okazuje, że jest zaimplementowane
coś a la political coretness.

Pozdrawiam

Wojtek