Re: Glupota domoroslych 'hakerow'...

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sun 21 Jan 2001 - 23:38:22 MET

Dnia 20 Jan 01 o godz. 4:17, Sławomir Białek napisal(a):

> podobnie z systemami komputerowymi. dlaczego telnet host
> root
> root
> mialo by byc wlamaniem? a jezeli ktos na www bardzo.tajny.host
> wystawi jakies wazne informacje i zapomni zablokowac dostep, a ja odpale
> lynx http://bardzo.tajny.host/ to juz jestem wlamywaczem bo zobaczylem
> cos co nie bylo dla mnie przeznaczone?
> a teraz czym sie rozni odpalanie przegladarki, od odpalenia telneta?
>
> tak, wiec przychylam sie do zdania kloczka, ze zeby nazwac
> cos wlamaniem musi byc najpierw jakas przeszkoda do pokonania.
> [...]

Ta przeszkoda w przypadku telneta jest wlasnie koniecznosc zalogowania sie.
Z _formalnego_ punktu widzenia mozna juz (przy dobrym prawniku ;-)) uznac to
za zabezpieczenie (choc _technicznie_ jego wartosc moze byc zadna z uwagi
na slabe haslo), a zatem jego przejscie - za wlamanie. Podobnie
z przegladarka. Gdybys po odpaleniu http://bardzo.tajny.host/ zobaczyl
pytanie o userid i haslo, i przez przypadek to userid i haslo brzmialoby
guest:guest, to wpisujac to tez juz pokonales zabezpieczenie i wlamales sie
:-)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl