Re: rozporządzenie MSWiA w Rzepie

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Thu 18 Jan 2001 - 17:29:35 MET

<myszka_at_norka.eu.org> wrote in news:946l0n$3vl$1_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> Bronek Kozicki <brok_at_rubikon.pl> wrote:
> [...]
> BK > głęboko "schowane" wewnątrz gazety. Przy okazji Horodeński odsłania
po
> BK > krótce projekt ustawy o podpisie elektronicznym - "organa" chcą mieć
dostęp
> BK > do _kluczy_prywatnych_ !
[...]
> Na dobrą sprawę to jest tak samo jak z możliwością podsłuchu
"zwykłych"
> linii telefonicznych...

Sęk w tym, że dostępu do kluczy prywatnych zażyczono sobie w projekcie
ustawy o _podpisie_ elektronicznym. Klucz opisany w ustawie służy do
składania _ważnych_ prawnie dokumentów , a nie szyforwania prywatnych
konwersacji. Czyli przejęcie przez osoby trzecie (np. UOP) klucza prywatnego
daje im możliwość złożenia np. _ważnego_ PIT-u , zobowiązania w banku itp. w
imieniu posiadacza klucza, z mocą _taką_ samą jak odręcznie podpisany
dokument. Taki właśnie jest sens ustawy ... jeżeli kompromitacja klucza
będzie możliwa "z urzędu", to taka ustawa wpłynie hamująco na rozwój
e-biznesu. Co mnie osobiście bardzo martwi

B.