Re: transparent proxy

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 15 Jan 2001 - 10:46:31 MET

Dnia 12 Jan 01 o godz. 21:17, Marek Moskal napisal(a):

> Niestety, w praktyce uswiadamianie uzytkownikow nie jest takie proste :(
> Wiele (wiekszosc) osob nigdy nie przeczyta zadnych zalecen, nie posiada
> tez wiedzy niezbednej do skonfigurowania tych ustawien. Wlasnie to bylo
> powodem powstania transparentnych cache - operatorzy zazadali takiej
> uslugi od producentow...

Hm... ja tam bym dawal uzytkownikom przy zakladaniu konta dyskietke z
programem, ktory skonfiguruje im wszystkie potrzebne ustawienia Windowsow i
Outlooka (zakladam, ze jezeli ktos korzysta z innego oprogramowania, to wie
co robi i taka automatyczna konfiguracja mu niepotrzebna ;-)). Oczywiscie
w tej konfiguracji bedzie defaultowo wlaczone cache (zwykle, nie
transparentne). Kto bedzie chcial i umial - ten sobie wylaczy... ;-)

> Daloby sie (np. wybierajac uzytkownikow po adresach IP), ale jesli
> uzytkownikowi juz zalezy na korzystaniu z cache, sam sobie skonfiguruje i
> przezroczysty cache traci glowna zalete..

Przeczytaj dokladnie pytanie. Chodzilo o uzytkownikow, ktorym zalezy na *nie*
korzystaniu z cache, a nie na korzystaniu.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl