Re: SDI+ SATELITA

Autor: kjasko_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 11 Jan 2001 - 18:42:20 MET

> Dokladnie tak. Tak to jest zreszta realizowane w przypadku kazdej uslugi typu
> "asymetryczny Internet przez satelite".
> Pozdrowienia,
>   Jaroslaw Rafa
>   raj_at_inf.wsp.krakow.pl

Tak naprawdę to wszystko wygląda trochę inaczej a sposub komunikacji zależy od
providera usług satelitarnych. I tak w przypadku np.EOL realizowane jest to
wten sposób, że komputer na którym jest karta DVB może pracować tylko na
zewnętrznych adresach IP. W momencie kiedy wysyłamy zapytanie o stronę
internetową proxy server komunikuje się po IP z naszym komputerem, mapuje adres
MAC karty dvb i pobiera go ( dlatego zostało stworzone specjalne oprogramowanie
dla użytkowników korzystających z EON) następnie na ten adres MAC wysyła okno
identyfikacji użytkownika. teraz po zalogowaniu się wszystkie zapytania
przesyłane są po SDI a odpowiedzi przez satelitę.
Niestety obsługuje to tylko protokuł Http i Ftp
Są oczywiście inni providerzy którzy rozwiązują trochę iunaczej sprawę przesyłu
zapytań, a mianowići tworzone jest połączenie VPN(virtualne sieci prywatne)tzw
kanał i tym kanałem logujemy się i przesyłamy zapytania o strony a odpowiedzi
oczywiście trafiają przez satelitę.
Jeżeli masz dodatkowe niejasności napisz na adres:kjasko_at_satbit.com.pl