Re: wymuszone proxy

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 09:15:01 MET

Cześć,

Wojtek Frabinski wrote:

> Witam
> Czy wymuszenie korzystania z transparent proxy przy pobieraniu stron
> WWW mozna uznac za limitowanie dostepu do sieci?
> Konkretnie chodzi o to czy provider ma prawo wprowadzic obowiazkwo
> takie proxy jesli w umowie jest zapis o nielimitowanym dostepie do
> sieci a nie ma ani slowa o proxy?
> Bo moj provider wlasnie tak zrobil i uwaza ze nie jest to lamanie
> regulaminu a moje zdanie jest inne.

Patrzyłem na tę umowę, i tam jest zapis o nielimitowanym czsowo dostępie
do sieci 9a nie o nielimitowanym dostępie do zasobów sieci). Po drugie
zmuszenie do korzystania z transparent proxy wg. mnie nie jest naruszeniem
umowy - naruszeniem umowy może być filtrowanie dostępu przez transparent
proxy, i w najlepszym wypadku możesz prawnie zmusić ISPa do rekonfiguracji
proxy tak, byś odzyskał dostęp do pewnych zasobów. Ale prawnikiem nie
jestem i mogę się mylić.

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)