Re: Nowy sposob rejestrowania domen w NASK'u :))

Autor: Andrzej Bursztynski (____at_pse.pl)
Data: Tue 09 Jan 2001 - 17:31:22 MET

Konrad Madej wrote:
>Przeciez najpierw pisales o problemach z REGON i PESEL i wyjasnilem
>Ci kiedy podaje sie jedno a kiedy drugie a teraz nie wiem skad ten NIP?
>
>Sytuacja wyglada tak:
>
>osoba fizyczna -> NIP (opcjonalnie), PESEL (obowiazkowo)
>inna -> NIP (opcjonalnie), REGON (obowiazkowo)
>
>Czy to o to chodzilo? ;)

[..]

A tak przy okazji - czy możemy poznać pod jakim numerem ta baza jest
zarejestrowana u komisarza danych osobowych? Żądając podania PESEL
(w powiązaniu z imieniem i nazwiskiem) automatycznie ten zbiór danych
podlega pod ustawę o ochronie danych osobowych. W sytuacji gdy nadal
nie ma (i nie wiadomo kiedy będzie) ustawy o podpisie elektronicznym
niestety nie można (nawet gdyby się bardzo chciało) skutecznie upoważnić
NASK do przetwarzania danych osobowych więc będzie wcześniej czy później
duży problem, jak ktoś NASK zaskarży.

--
Andrzej Bursztynski,  My personal opinions are just mine
-crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-