Spis portów IP i aplikacji które z nich korzystają...

Autor: Marek Pajak (marekp_at_wp.pl)
Data: Wed 03 Jan 2001 - 10:11:56 MET

Witam.

Wczoraj na moim miniaturowym firewallku (ZoneAlarm) w Win98 zanotowałem
wiele prób płączenia się z różnych adresów IP (...amu.edu cośtam, wirtualna
polska...) z moim pecetem na różne porty o wysokich numerach np. 1024,
1048, 6667... Ponieważ nie chce mi się wierzyć w "zmasowany atak" na mój
komputer - notabene podłączony przez dial-upa, nasunęło mi się pytanie: Co
też takiego (jakie aplikacje, ew. trojany) korzystają "standardowo" z portów
o numerach wyższych niż 180?
(np. jakieś IRCe, Napstery, Mozille i inne "dziwadła" których nie używam ;))
Czy gdzieś w sieci można znaleźć spis aplikacji i portów z których te
aplikacje korzystają?

Pozdrawiam
Marek