Re: SDI<->ADSL ?

Autor: Piotr Kaczmarzyk (piotr_at_provider.pl)
Data: Mon 27 Nov 2000 - 10:24:37 MET

Sledz <Sleedz_at_polbox.com> napisał:

> Chyba powariowaloście!!! Większej bzdury w dziś nie słyszałem!!! W SDI mamy
> transmisję asynchroniczną (start stopową) a we wszystkich xDSL-ach (ADSL,
> HDSL, IDSL etc) synchroniczną. I to jest zasadnicza różnica. Nie wierzycie?
> zajrzyjcie do dokomentacji.
>
> W IDSL czy ISDN (tu mamy taką samą rzecz ale inaczej nazwaną) zobaczcie -
> 128 kbps,a w SDI - 115, już samo to powinno dać do myślenia.
>
> I sprawdzcie dokładnie, lub doszkolcie się zanim bedziecie ludziom wciskać
> ciemnotę.

Wlaaaaasnie..... Transmisja pomiedzy terminalem HISowym a centrala jest
niemal identyczna, jak w przypadku ISDNa - leci 160 kb/s, zakodowane w 2B1Q.
A to jak terminal przesyla dane do komputera czy sieci lokalnej, to juz
tylko kwestia interfejsu. W przypadku HISa jest RS232. W przypadku np. Tahoe
HS moze byc RS232 lub 10Base-T. W przypadku np. Telindusow Crocusow HS -
V.35, X.21, 10Base-T, itd.

W zaleznosci od mozliwosci interfejsu mozna wyciagnac od 115.2 kb/s do 144
lub 160 kb/s. To czy max. osiagalna przepustowoscia jest 144 czy 160 zalezy
od tego jak bardzo transmisja jest zgodna ze standardem ISDN - czy
transmisja jest podzielona na kanaly B, B i D i tylko one sa wykorzystywane
do przesylania danych (w sumie 144 kb/s), a 16 kb/s zajmuja rozne bity
kontrolne - czy tez nie ma zadnych kanalow, bitow kontrolnych, itp. tylko
jedna 'rura' 160 kb/s.

P.