Re: TOP100

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_post.pl)
Data: Thu 23 Nov 2000 - 15:02:08 MET

> Szczęśliwszym byłoby może liczenie wszystkich domen regionalnych,
także
> niewojewódzkich, a więc rejestrowanych przez NASK oraz Cyfronet, TASK,
etc.,
> jak np. właśnie bytom.pl, oraz takich jak gdynia.pl, sopot.pl, etc.
>
> Nie zaliczanie sopot.pl, gdynia.pl jest krzywdzące dla operatorów
> trójmiejskich, gdyż rejestracji w gdynia.pl jest dużo, a i Gdynia jest
> jednym z najbardziej prężnych ekonomicznie ośrodków w Polsce.

Hmm.. Juz wielokrotnie to tlumaczylem ale widze ze ciagle ktos ma do mnie
pretensje... Od strony technicznej moge wlaczyc takze indeksowanie domen
mniejszych miast i regionow... Ale mam glupie pytanie: kto mi dostarczy
liste wszystkich domen miast i regionow a zarazem zobowiaze sie do jej
aktualizowania? Juz w tej chwili jest problem z wiekszymi regionami bo jak
sami tu zauwazyliscie pojawiaja sie nowe domeny tego typu (silesia.pl) ktore
nie sa uwzgledniane przez top100... Ja niestety nie mam czasu przegladac co
pewien czas recznie listy delegacji w .pl w poszukiwaniu tego typu domen aby
je dopisac do top100.

Dlatego przyjelem ze do top100 indeksuje tylko domeny miast wojewodzkich
(stary uklad) oraz duzych regionow - tego typu domen jest policzalna liczba
< 200, stanowia > 95% wszystkich polskich domen oraz mozna nad tym
zapanowac... Jezeli dopisze gdynia.pl to zaraz bedzie ze dlaczego nie
dopisalem bytom.pl, a potem coraz mniejsze miejscowosci az wrescie padnie
zarzut ze dlaczego nie indeksuje wszystkich domen o charakterze miasto.pl
czy region.pl... A ja nie jestem w stanie stworzyc listy wszystkich domen
tego typu i ciagle jej aktualizowac...

Tak wiec mam prosbe - prosze nie miec do mnie pretensji za taki a nie inny
wybor domen do top100. Jezeli komus naprawde bardzo nie odpowiada to z
checia przekaze kontrole nad lista domen indeksowanych przez top100 tej
osobie - niech stworzy regulamin i na jego podstawie przygotuje mi liste
domen a w przyszlosci obrywa od innych za taki a nie inny wybor...

PS. Zawsze mozna zglosic propozycje domen do indeksowania na steve_at_top100.pl
PS2. Ponizej lista domen ktore sa indeksowane w chwili obecnej - jezeli ktos
ma jakies uwagi (czegos za duzo lub za malo) to juz adres email podalem...
PS3. Wyrzucilem bytom.pl oraz wrzucilem silesia.pl - bedzie dzisiaj
wieczorem widoczne na starym top100
PS4. Pozdrawiam Pana Marka Mleczko z pik-net'u i zycze mu poprawy routingu z
ipartners...

pl com.pl biz.pl gmina.pl gsm.pl info.pl miasta.pl media.pl mil.pl net.pl
nieruchomosci.pl nom.pl org.pl priv.pl art.pl med.pl ngo.pl edu.pl gov.pl
shop.pl sklep.pl 3miasto.pl biala-podl.pl bielsko.pl bialystok.pl
bydgoszcz.pl chelm.pl ciechanow.pl czest.pl czestochowa.pl dolnoslask.pl
elblag.pl elk.pl gdansk.pl gorzow.pl gda.pl jgora.pl kalisz.pl kaszuby.pl
katowice.pl kielce.pl konin.pl koszalin.pl krakow.pl krosno.pl kujawy.pl
kujawskie.pl legnica.pl leszno.pl lodz.pl lomza.pl lublin.pl malopolska.pl
mazowsze.pl mazury.pl mielec.pl nowy-sacz.pl olsztyn.pl opole.pl
ostroleka.pl pila.pl piotrkow.pl podhale.pl podkarpl podlasie.pl
pomorze.pl pomorskie.pl poznan.pl przemysl.pl radom.pl rzeszow.pl siedlce.pl
silesia.pl slask.pl sieradz.pl skierniewice.pl slupsk.pl suwalki.pl
szczecin.pl tarnobrzeg.pl tarnow.pl torun.pl walbrzych.pl warmia.pl
warmmazur.pl warszawa.pl waw.pl wielkopol.pl wlocl.pl wloclawek.pl
wroclaw.pl wroc.pl zachpomor.pl zamosc.pl zgora.pl zielona-gora.pl

pozdrawiam
Stefan Jurczyk