Re: CO TO JEST????

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Tue 21 Nov 2000 - 23:14:05 MET

ladzk_at_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak) wrote:
> Tak. Widze ze jeszcze nie zetkneles sie z paranoicznymi (ich prawo)
> serwisami ktore ze wzgledu na prawa autorskie zabraniaja replikowania
> swojej zawartosci na jakimkolwiek serwerze proxy i wymagaja
> zadeklarowania adresow IP maszyn z ktorych bedzie dokonywany do nich
> dostep.

Nie wiem co mają do tego prawa autorskie, ale jeśli tak bardzo nie
lubią proxies to dlaczego po prostu nie udostępniają się przez https?

> A ze dla niektorych dostep do owych serwisow to nie tylko spore
> pieniadze za ow dostep zaplacone ale i znacznie wieksze do
> zarobienia na wiedzy z nich zdobytej...

I oczywiście ludzie tworzący taki serwis nie wiedzą, że dokąd to
będzie iść czystym HTTP to może ta wiedza tajemna zostać a) po prostu
zesnifowana, b) zapisana na transparent proxy bez wiedzy klienta?

Swoją drogą, coraz więcej sieci, zwłaszcza należących do większych
firm jest ściśle zamknięta; dostęp do WWW mają tylko wybrane osoby,
tylko do wybranych stron, oczywiście przez proxy i to wcale nie
transparent. Czy taka firma musi przebudowywać własną sieć (być może
narażając jej bezpieczeństwo), żeby skorzystać z serwisu?

--
*** smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)  --  Jacek P. Szymański
Serwery nntp byłyby genialnym rozwiązaniem gdyby oprogramowanie