Re: Polpak &*(^$%!^^!$%^!%!%$!(

Autor: Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
Data: Tue 31 Oct 2000 - 14:15:00 MET

Krzysztof Halasa wrote:

> W koncu, ale po jakim czasie? A tak w ogole to ta koncesja Netii
> jest juz "prawomocna" czy tez wciaz ktos (kto?) sie odwoluje?

O ile wiem, to się uspokoiło. Choć El-Net chciał się poskarżyć, że mu
'dorobiono' inną konkurencję poza tepsą.

> A wiec - jak rozumiem - koncesje nie sluza blokowaniu niepowaznych
> operatorow (jak utrzymuje rzad), a tylko wyciaganiem z nich jak
> najwiekszej kasy niezaleznie od np. ich wiarygodnosci?

ElNet jest poważnym operatorem. Ma drugą po Netii pozycję w kraju.
Trzeci jest Dialog (ale idą łeb w łeb). Reszta już się praktycznie nie
liczy.

> Okropnie silnym :-(

Jest, jest, tylko gdzie indziej. Popatrz co wyprawia w strefie
bydgoskiej. A chyba logiczne jest, że nie można uruchomić usług
następnego dnia po uzyskaniu koncesji. Trzeba najpierw przygotować
infrastrukturę a w tak zurbanizowanym terenie to wcale nie jest takie
proste. Nawet gdyby zdecydować się tylko na technologie radiowe to
trzeba zdobyć częstotliwosci, ustawić anteny, centrale, uruchomić punkty
styku z tepsą i ewentualnie innymi operatorami. To wszystko wymaga
czasu. Netia dałaby radę uruchomić usługi znacznie szybciej, bo wokół
Warszawy ma już zrobioną infrastrukturę. Dlatego rozumiem wsciekłosc
Netii na wygranie pierwszej koncesji przez El-Net. Ale moze nie ma tego
złego, co nie wyjdzie na dobre. Gdyby Netia dostała pierwszą koncesję,
to drugiej już by nie było. Nikt by jej nie wziął, gdyż Netia miałaby
już silną pozycję a tepsa też się stara.

Pozdrawiam, Jacek

--
Jacek Rzeuski (jrzeuski_at_neptun.gdansk.tpsa.pl)
ICQ # 15729819